• 1404/07/15
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان کوار

برگزاری بازدید ایمنی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) در مهر ماه 1404

ایمنی بیمار، رکن اصلی کیفیت خدمات درمانی؛ تأکید کارشناس ایمنی بر تعهد مشترک و گزارش صادقانه خطاها

مریم فزونی کارشناس ایمنی مرکز در پی انجام بازدید ایمنی  با صدور پیامی، ایمنی بیمار را به عنوان اساس و بنیان کیفیت خدمات درمانی معرفی کرد و بر مسئولیت مشترک تمامی کادر درمان در حفظ سلامت بیماران تأکید نمود.

وی در این پیام، رعایت اصول ایمنی را «مسئولیتی مشترک و تعهدی حرفه‌ای» در برابر سلامت و اعتماد بیماران دانست و از تمامی همکاران خواست تا این اصل مهم را همواره در اولویت نخست برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

همچنین ایشان بر لزوم تقویت «فرهنگ ایمنی» در محیط‌های درمانی تأکید کرد و از پرسنل محترم خواست تا در پیشگیری از وقوع خطاها نقشی فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌دهی صادقانه اظهار داشت:

«گزارش صادقانه و به‌موقع خطاها، نه به عنوان ابزاری برای سرزنش، بلکه به عنوان نشانه مسئولیت‌پذیری و تعهد حرفه‌ای تلقی می‌شود. یادمان باشد تنها با شناسایی و گزارش دقیق رخدادها و خطاها است که می‌توانیم از تکرار آن‌ها و آسیب‌های احتمالی به بیماران جلوگیری کنیم.»

این مقام مسئول در پایان، همکاری و دقت نظر تمامی کارکنان را برای تحقق هدف نهایی نظام سلامت، یعنی ارائه خدمات با بالاترین استاندارد کیفی و ایمنی، حیاتی دانست.

این بازدید به صورت ماهانه و طبق برنامه مدون قبلی با حضور ،مدیریت مرکز ،مترون و مسئول بهبود کیفیت و اعتبار بخشی انجام شد.

پایان خبر

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار,اطلاعیه ها
  • کد خبری : 134207
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید